Franks Reiseblog

Franks Reiseblog

mandag 24. september 2012

kjører ned Frankrike

etter at vi skilte lag i trier med bibbi å erik kjørte jeg inn til Luxenburg for å fylle billig diesel under 10 kr litern helig .bilen går utrolig billig o,9 på mila når jeg ligger i hundre på autobanen billig med 180 hk psi uten trimming .kjører til verdun for å drikke kaffe en plass som jeg har overnattet før-
kjører ned til bar le duc men der er stellplassen full så jeg fortsetter ned til innsjø sør om St-dizer fin plass for kvelden tar en dursj å lager middag og ser litt på tv for kvelden.Neste dag våkner jeg til en nydelig dag +25 kjører ned Frankrike paserer mange små byer.er innom stellplass i både Autun og Lusy men det er helg å det er fult tar en cola å kulet ned litt i varmen.Kommer til St-Pourcain en stellplass for over 50 biler ved elven her får jeg plass for kvelden:Dette er en liten by nord for
Clermont-Ferrand hvor motorveien fortsetter helt ned til Montpellier.Tanker å milene raser setter på
fartsholderen i 100 å på atomat da er det bare å styre å høre på musikk .Kunne faktisk ha sett en dvd så bra er denne bilen å kjøre.Kører ikke over bruen over Millau tar av for å se litt nede i byen ;ikke en by for store biler det kan jeg love dere.ikke muligheter å komme inn på stellplass her,bare å kjøre videre. Tar kveld i en liten by et stykke fra motorveien som heter Lunas der står jeg på stellplassen ca 20 biler i 2 dager overskyet men utrolig varmt sitter ute å koser meg i mørken om kveldene.
Neste dag tanker jeg fulle tanker å kjører ned til middelhavet har satt gps på Le cap d agde en naturist by som jeg har tenkt å besøke.kommer frem tidlig i varmen boker inn å får en fin plass helt nede ved stranden for biler over 8 meter, en konge plass .Tar en tur på stranden å en fint skue for øynene dette
På lørdagskvelden 22/9 drar jeg ut i byen som er inngjerdet å campingen er en del av er var det mange resturanter å barer,ettervert som natten kom ble det stor stemning å god mysikk for å si det mildt dette er ikke stedet for di svake det er for viderekomne; tror resten av kvelden tar vi foran 4 øyne he he.Neste dag  er overskyet så jeg kuler bare ned på Campen.I dag den 25/9 var jeg på stranden hele dagen varmt å godt het stemning blandt alle som solte seg på stranden mens alle trancvesittene lurte i buskene hehe bare må oppleves.Ikke noe mere om det bare la deres tanker vandre he he.Med andre ord en herlig tid så Langt i Frankrike.

Sitter her i trier for vi skiller lag å erik å bibbi kjører til bake til norge
 
Ved festningen i verdun der jeg har overnattet flere ganger på stellplassen

stellplass ved St-Florentin en kaffe å litt ute i finværet har stått her på denne plassen før
 

 
St Florentin
 
Luzy her var stellplassen full fin plass
inngangen til byen på størrelse med hele langnes å fageråsen stort med mange hoteller å butikker
å alt bare naken hehe
 
adgangskort til campen
denne dagen var det overskyet på stranden ellers er det full rulle her når solen skinner 
 
like ved stranden fin plass
 
 en mast på veien til Lunas
se hvem som hadde parkert ved siden av på tur til di evige jaktmarker
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Franks Reiseblog